tirsdag 12. mai 2009

Juhu - vi har fått gress!

Endelig har vi fått rullet ut gress på det lille området på utsiden av plattingen vår! Ferdig med drenering og kjedelige ting - morsomt når man kan se en viss forskjell også! Og så slipper vi å tråkke rundt og dra med oss jord overalt... Så - her kommer før- og etterbilder av de få kvadratmeterne som gjør meg til en lykkelig kvinne i dag, hehe ;o)







Utrolig at man kan bli så glad for litt gress! :o) For oss er det vel det at vi har følt at vi har bodd på en halvferdig byggeplass, og nå begynner det å komme i orden. Så nå gleder jeg meg til å få ut litt mer og blomster og sånn også - så skal det nok bli bra tenker jeg!

4 kommentarer:

  1. Det ble superfint! Gleder meg til grilling i hagen deres, håper vi er invitert ;) Hehe!
    I kveld må vi vel underholde oss selv når gubbene skal på konsert, koselig for dem da. Jeg får besøk av et par jenter fra barselgruppen, så skravla skal nok gå her i kveld også. Klem fra Ellen

    SvarSlett
  2. Hei! Det ble kjempefint, og jeg må si jeg skjønner deg veldig godt! Vi tok over huset vi bor i i fjor høst, og de som bodde her før oss har virkelig ikke tatt vare på hverken hus eller hage. Resultatet er en plen som ser miserabel ut. Kan jeg spørre deg hvor mye det koster med rull ut gress pr kvadrat? Hva må man gjøre i forkant og etterkant? Når kan man begynne å gå på det?
    Har skikkelig lyst på jeg også!

    SvarSlett
  3. ..oj, ble masse spørmål det.. Nå skal jeg kikke mer på bloggen din:)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Vi betalte 55 pr kvadrat. Er ikke så store området vi trengte til så det kom på ca 1500 for alt. Det sto at man skulle valse over, men hos oss var det så hardt at da gjorde vi ikke det. og så måtte vi rake bare i "topplokket" og løsne litt på jorda. Og kalke og gjødsle, rett før man ruller ut. Man kan gå på det med en gang, men helst ikke bruke det før etter et par uker sånn at det får slått rot. Grunnen til at man ikke skal bruke det er at da kan skjøtene forsyve seg.Så det bør i hvert fall ikke løpes på.

    Føler liksom at jeg har blitt gress spesialist nå kjenner jeg, hehe :o)

    SvarSlett