fredag 10. juli 2009

Ikke akkurat sommerlig men....


Holder på å strikke tovede tøfler til hele familien. Er ferdig med mine og Mini-Me sine - og Minstemann sine skal bare syes sammen og toves, så er de ferdige også. Ikke så veldig sommerlig å drive med det akkurat nå, men de er så enkle å strikke, så det går så fort :o) Og så er det forresten ikke så veldig bra sommer her nå heller, så...

Sånn ser de ut når de er ferdig strikket:


Litt rare kanskje? :o) Og så er det bare å sy de sammen etter diagrammet i oppskriften. Veldig enkelt og greit. Og deilige og varme blir de også. Jeg må alltid ha et strikkeprosjekt på gang, og dette er et veldig greit et når jeg ikke holder på med andre ting. Tenkte jeg kanskje skulle strikke noen ekstra etter hvert også, sånn at gjestene våre kan holde seg varme på bena til vinteren også!

Oppskriften har jeg funnet i denne boken her:

Mange fine og lette (og kjappe) oppskrifter. Nå har jeg strikket en del, men denne boken er ganske fin for de som ikke har strikket så mye vil jeg tro.

2 kommentarer:

  1. Så flink du er, jeg er veldig dårlig til å strikke, så må lære noen triks av deg:-)klem Stine

    SvarSlett
  2. Endelig!! Fine tøfler og veldig fine puter til utemøblene ;) Klem

    SvarSlett